برای طلایی شدن روی کیک و نان چکار کنیم؟

چگونه روی کیک طلایی شود

یکی از نشانه های پخته شدن کیک، طلایی شدن روی کیک است. اما اگر روی کیک طلایی نشد ، چکار کنیم. آیا کاری می توان انجام داد؟ چگونه روی کیک طلایی شود؟

همچنین درمورد نان ها همینطور است. اگر نان ها بخوبی برشته و طلایی شوند، جذابتر خواهند شد. در نتیجه افراد رغبت بیشتری به میل کردن از شیرینی های ما دارند.

در این مقاله قصد دارم درمورد این صحبت کنم: چکار کنیم تا روی کیک و نان ها ما طلایی و خوشرنگ شود؟ پس با من در این مقاله از نیک پز همراه باشید.

کیک های طلایی و خوشرنگ

برای اینکه روی کیک طلایی خوشرنگ شود چکار کنیم؟

۱٫ اجازه دهید کیک بخوبی بپزد؛ تا طلایی شود.
مهمترین علت اینکه کیک شما طلایی نمیشود و سفید است و رنگ آن چنگی به دل نمیزند همین است: شما اجازه نداده اید مدت پخت کیک کامل شود و سریعتر از زمانی که باید، آنرا از فر خارج کرده اید.
دقت کنید که حرف من این نیست که حرارت را زیاد کنید. فقط گفتم مدت زمان پخت کامل شود.

۲٫ اضافه کردن شکر به ترکیب خمیر می‌تواند باعث شود که رنگ کیک شما طلایی‌تر شود. بهتر است که شکر در دستورپخت اصلی باشد، اگر نبود می توانید مقدار کمی شکر را تست کنید.

۳٫ زرده تخم مرغ را با قلم مو روی سطح کیک یا نان بمالید تا رنگ طلایی بگیرد.

۴٫ وجود کره اب شده با زرده تخم مرغ در دستورپخت، باعث طلایی شدن کیک می شود.

۵٫ از زعفران استفاده کنید.

۶٫ اگر کیک شما در مراحل آخر پخت هنوز طلایی نشده میتوانید گریل بالا را روشن کنید؛ تا کاملاً طلایی و خوشرنگ و برشته شود. مراقب باشید خشک نشود چون گریل کیک را سریع می سوزاند.

برای طلایی شدن روی نان چکار کنیم؟

همان مواردیکه برای طلایی شدن کیک گفتیم، برای نان هم کاربرد دارند.

۱٫ اجازه دهید نان بخوبی بپزد تا طلایی شود. (مهمترین عامل)
پختن کیک با درجه حرارت مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا نان و کیک شما رنگ طلایی و خوشرنگی داشته باشند.

۲٫ زرده تخم مرغ را با قلم مو روی سطح نان بمالید تا رنگ طلایی بگیرد.

۳٫ وجود کره اب شده با زرده تخم مرغ در دستورپخت شما، باعث طلایی شدن نان می شود.

۴٫ استفاده از شکر در دستورپخت باعث می شود رنگ جذابتر و قشنگ تری بگیرد.

۵٫ از زعفران استفاده کنید.

۶٫ اگر یک نان یا کیک را روی شعله گاز پختید (با شعله پخش کن یا هر روش دیگری) می توانید بعد از پخت يک طرف ، آن را برگردانده و طرف ديگر را هم بپزيد. تا دو طرف آن برشته و طلایی شوند.

نان خانگی برشته و طلایی شده

نکات مهم:

 اگر برای طلایی شدن روی کیک یا نان لازم بود که شعله بالایی فر (گریل) را روشن کنید، هرگز دراین موقع از کنار فر تکان نخورید. چون شعله بالای فر گرمای زیادی دارد و چونکه معمولاً خیلی زود روی کیک و نان طلایی میشود (فقط در حد چند دقیقه کوتاه). اگر دیر خاموش کنید شیرینی، کیک یا نان شما کاملاً خواهد سوخت.

اگر در پختن کیک مشکل دارید پیشنهاد میکنم مقاله دلایل ترک خوردن و خرد شدن کیک و مقاله علت های خام ماندن کیک را که جزو پزبازدیدترین مقالات سایت هستند را بررسی کنید.

نتیجه گیری

کیک ها و نان ها برای اینکه بخوبی برشته شوند، باید زمان پخت کامل شود. همچنین توجه کنید که کیک عسلی، رنگ طلایی نمی گیرد؛ کیک های عسلی، بافت مرطوبی دارند و رنگ آنها یک رنگ خاص دارد. پس طلایی شدن کیک و نان، به موادی که در رسپی آن استفاده کرده اید هم بستگی دارد.

خوشحال خواهم شد اگر نظرات خودتان را با من در کامنت ها به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *